Foredrag: Vikingetiden som fænomen

Hvor end man vender sig hen i dagens Danmark, dukker vikingerne op – på museerne, i turistbrochurer, i bøger, i musikken og ikke mindst på skærmen. Men hvorfor gør de det? Og hvad var vikingetiden egentlig for en størrelse? Hvad ved vi? Hvad ved vi ikke? Og hvorfor er der nogle, der siger, at vikingetiden slet ikke findes?

Vikingetiden har altid været en besværlig størrelse for videnskaben, ikke mindst for historie og arkæologi. Så hvorfor hænger vi stadig fast i vikingetiden? Det og meget mere vil museumsinspektør, Anna S. Beck, tage til diskussion i foredraget ”Vikingetiden som fænomen”.

Som følge af COVID-19 og medfølgende restriktioner, sættes der kun et begrænset antal billetter til rådighed.

Sted: Køge Museum, Nørregade 4, 4600 Køge
Dato og tid: 13. august, 19.00 – 20.30 (dørene åbner 18.30 og lukker 18.55)
Alm. Billetpris: 110 kr.
Museumsforening, Køge: 99 kr.
Årskortholder: 95 kr.
Bemærk: Årskort / museumsforeningskort skal kunne fremvises ved ankomst.

Køge Museum Omvisninger Nørregade 4
4600 Køge, Danmark