'Glassisk' koncert: Fra Dybet

Jesper Egelund: Kontrabas og elektronik
Stina Schmidt: Mezzosopran

Kom en tur i udstillingen fredag til 18. september klokken 19.30 - 20.30 til en helt særlig aftenudgave af Holmegaard Værks 'glassiske' koncerter.

Her - omringet af glasværker fra top til tå, og kun sporadisk oplyst af farvede lamper, der giver et unikt genskær i selvsamme værker - kan du komme på en fortryllende rejse til bassens indre sammen med mezzosopran, Stina Schmidt, og kontrabassist, Jesper Egelund.

Gennem musikhistorien - og helt op til nutidens musik - er en særlig gentagende bas-gang blevet forbundet med både glæde, djævlen, sorg og klagesang. Mød op på Holmegaard Værk denne aften og kom med en tur i følelsesregistreret med afsæt i musikkens dybe toner.
Musikken er af Monteverdi, Dowland over Purcels Dida og Aneas helt op til Bob Dylan!

Praktisk info
Sted: Holmegaard Værk, Glasværksvej 55 (Hebsgaard-Hallen)
Dato og tid: 18. september, 19.30 - 20.30 (dørene åbner klokken 19.00 og lukker 19.25)
Alm. billetpris: 45 kr.
Museumsforening, Næstved: 40,5 kr.
Årskortholder: Gratis (reservation dog påkrævet).

Årskort / museumsforeningskort skal kunne fremvises ved ankomst.

Holmegaard Værk
Glasværksvej 55, Fensmark