Byvandring: I Kählers fodspor

Jegyvásárlás

For mere end 175 år siden blev den første Kähler-vase drejet på et lille pottemagerværksted i Næstved. Det blev starten på et unikt designeventyr, der i dag giver genlyd verden over. Til byvandringen "I Kählers fodspor" kommer du på en Kähler-vandring rundt i Næstved by. Her kan du blandt andet opleve Kähler-familiens aftryk på byen, når vi går i keramikdynastiets fodspor, og følger de fire generationers liv og virke i skabelsen af den keramik, der har haft så stor betydning for den danske keramikkultur.

Undervejs på vandringen forkähler vi dine ører med alskens historier om de mange kunstnere, der arbejdede for Kähler, og som har sat deres præg på byen. Du vil desuden opleve Kählerfamiliens værksteder i byen og kigge ud over Kählerland fra byens bedste udsigtspunkt.

Dato: 04. juli & 08. august
Tidspunkt: 13.00 - 14.30
Billetpris i forsalg: 95 kr.
Mødested: Næstved Museum, Ringstedgade 4, 4700 Næstved (vi mødes i museumsbutikken)

Bemærk: Turen foregår udendørs, og er ikke velegnet for personer, der er dårligt gående.

Helyszín

Næstved Museum Byvandringer Ringstedgade 4