Omvisning på Borgen

Kom med på en tur i de gamle ruiner i Vordingborg. Undervejs på turen vil du blive meget klogere på Borgens 500-årige historie i aktiv borgtjeneste... og lidt om før og lidt om efter. Og hvad er det nu lige med den gås? Og hvor ligger Saras have? Hvor boede kongen? Og hvad havde venderne, esterne og svenskerne med borgen i Vordingborg at gøre?

Omvisningen er en tur fyldt med anekdoter fra det virkelige liv og andre sjove og overraskende finurligheder. Vidste du f.eks. hvor udtrykket "at få en spand lort i hovedet" kommer fra? Det ved du, når du har været med på omvisningen.

Datoer: 02. juli, 03. juli, 09. juli, kl. 11.00 - 12.00 & 13.00 - 14.00, 10. juli, kl. 12.00-13.00 & 14.00-15.00
Billetpris: 90,- (inkl. entré til museum)
Mødested: Danmarks Borgcenter, Slotsruinen 1, 4760 Vordingborg (foran museet)

Bemærk: Turen foregår udendørs og er ikke velegnet for personer, der er dårligt gående.

Danmarks Borgcenter Omvisninger Slotsruinen 1
4760 Vordingborg, Danmark